Kilka refleksji o Mary Divine Mercy i o rozeznawaniu

畝dna fa連zywa nauka z prawdy nie pochodzi (1 J 2,21)

 

Tak wielu spor鏚 was czyta to, co nie pochodzi ode Mnie, lecz od cz這wieka lub jest fa連zywym wytworem demona.

Ale Ja wezw wszelkie te dzia豉nia ukryte, dobre lub z貫 przed s鉅.

Powy窺ze s這wa, podyktowane przez Jezusa Chrystusa, zapisa豉 w roku 1997 znana dobrze wszystkim czytelnikom Vox Domini prawos豉wna mistyczka Vassula Ryden, autorka zeszyt闚 Prawdziwe 砰cie w Bogu, korzystaj鉍 z udzielonego jej przez Boga charyzmatu. Nadszed chyba odpowiedni czas ku temu, by niekt鏎e ze wspomnianych przez Jezusa dzia豉 wezwa przed s鉅, to znaczy postawi w wietle, kt鏎e ods這ni ich rzeczywisty charakter oraz skrywany cel. Ostatnie miesi鉍e ukazuj niestety, 瞠 problem ten dotyka znacznej liczby os鏏, w tym wielu tak瞠 spor鏚 czytelnik闚 or璠zi Prawdziwe 砰cie w Bogu. wiadczy o tym zar闚no otrzymywana korespondencja, osobiste rozmowy, jak i liczne lady dzia豉lnoci mocno zaanga穎wanych os鏏 prowadzonej zw豉szcza w internecie, cho nie tylko.

Rozpoczn od opisania sytuacji, jaka mia豉 miejsce jeszcze nie tak dawno, bo na prze這mie pontyfikat闚 b. Jana Paw豉 II i Benedykta XVI.

W ko鎍u lat 90-tych ubieg貫go wieku za spraw upowszechnienia dost瘼u do internetu wielk popularno zyska造 wr鏚 wiernych:

przekazy z nieba, jakie mia otrzymywa John Leary.

Mo積a w nich by這 znale wiele dobrych rzeczy, m. in. sta章 zach皻 do modlitwy i duchowych ofiar, wezwanie do ws逝chiwania si w s這wo Bo瞠, do korzystania z sakrament闚. To wszystko by這 zarazem nas鉍zone ogromn dawk rozmaitych ostrze瞠 przed nadchodz鉍ymi negatywnymi wydarzeniami politycznymi, ekonomicznymi, jak i zwi頊anymi z 篡ciem Kocio豉. Co jaki czas pojawia造 si informacje o tym, 瞠 w Watykanie rozwija si spisek przeciw papie穎wi Janowi Paw這wi II, oraz zapowiedzi nieuchronnej zdrady i zaj璚ia jego miejsca przez jednego ze spiskuj鉍ych. Czytaj鉍 te or璠zia, mo積a by這 odnie wra瞠nie, 瞠 podaj鉍y si za Jezusa zajmuje si niemal wy章cznie komentowaniem bie蕨cych wydarze, tworz鉍 przy tym atmosfer osaczenia i strachu przed tym, co ma nadej. Towarzyszy造 temu powtarzaj鉍e si zapewnienia o maj鉍ej nadej nadzwyczajnej interwencji Boga i coraz bardziej szczeg馧owe opisy tego, co nale篡 uczyni, aby przetrwa.

Przekazy te rozpowszechniane by造 z entuzjazmem i znajdowa造 pos逝ch w szerokich kr璕ach zwolennik闚, same nie staj鉍 si nigdy przedmiotem jakiej powa積ej krytyki ze strony os鏏 odpowiedzialnych w Kociele. Poza jedn czy drug wypowiedzi biskupa miejsca, kt鏎a mog豉 dotrze do grona bezporednich wsp馧pracownik闚 pana Leary, nikt nie s造sza o tym, by Koci馧 ostrzega przed zgubnymi skutkami dawania wiary tym przes豉niom. A skutki by造 powa積e. Ci鉚le mam w pami璚i wra瞠nie z rozmowy odbytej w rok czy dwa lata po wyborze Benedykta XVI na stolic Piotrow, w kt鏎ej pewien cz這wiek, pozostaj鉍y pod wp造wem or璠zi Johna Leary, pr鏏owa mnie przekona, 瞠 papie Benedykt na pewno nie jest cz這wiekiem sprawuj鉍ym sw鎩 urz鉅 z woli Boga i dlatego nie nale篡 go s逝cha. To pokazuje strategi zwodzenia, jak przyj像 demon odpowiedzialny za rzekome or璠zia. Ci, kt鏎zy dali im wiar, zostali przyci鉚ni璚i przez poz鏎 pobo積oci, ale tak瞠 z uwagi na fakt, i przes豉nia swoj treci zapewnia造 zaspokojenie ich nadmiernej ciekawoci, pragnienia sensacji i d嘀enia do odchylenia zas這ny zakrywaj鉍ej przysz這. Niestety, karmi鉍 si tym smacznym w ich odczuciu po篡wieniem, nie dostrzegli ukrytej wewn靖rz trucizny, kt鏎a szybko i niepostrze瞠nie opanowa豉 ich serca, sk豉niaj鉍 do nieuznawania kolejnego nast瘼cy w. Piotra, co oznacza w konsekwencji zaprzeczenie jednego z istotnych element闚 naszej katolickiej wiary.

Strategia ta okaza豉 si na tyle skuteczna,

by mo積a j by這 z powodzeniem zastosowa po raz kolejny i to, jak si wydaje, na wi瘯sz skal. Pod koniec 2010 roku w internecie pojawi豉 si strona, na kt鏎ej rozpocz皻o publikowanie nowej serii przekaz闚, kt鏎e otrzymuje rzekomo pewna anonimowa prorokini wyst瘼uj鉍a pod imieniem Maria Bo瞠 Mi這sierdzie. Ju samo brzmienie tego imienia powinno wzbudzi u os鏏 natrafiaj鉍ych na te przes豉nia zasadne pytanie o ich wiarygodno. W j瞛yku angielskim, w kt鏎ym teksty te s publikowane, imi to (Maria Divine Mercy) brzmi r闚nie nieznonie, co w j瞛yku polskim, 豉mi鉍 gramatyczne zasady, wedle kt鏎ych tworzy si np. imiona os鏏 konsekrowanych (normalnie by這by to Maria od Mi這sierdzia Bo瞠go, ang. Maria of Divine Mercy). Zastosowana forma sprawia tymczasem wra瞠nie, jak gdyby osoba ta przypisywa豉 sobie samej jeden z przymiot闚 Boga. Do kwestii wiarygodnoci osoby otrzymuj鉍ej przekazy wr鏂 pniej. Zatrzymajmy si d逝瞠j nad ich treci.

Przes豉nia Marii Mi這sierdzie Bo瞠 zosta造 skonstruowane wok馧 kilku nonych temat闚-hase,

kt鏎e znajdujemy r闚nie w autentycznych or璠ziach pochodz鉍ych od Boga. To w du篡m stopniu t逝maczy fakt tak wielkiego zainteresowania nimi zw豉szcza w kr璕u os鏏 o duchowoci wsp馧kszta速owanej przez prawdziwe wsp馧czesne objawienia prorockie. W tym przypadku tematy te zosta造 przedstawione w spos鏏 wykolawiony, przerysowany, a do ca趾owitego wypaczenia ich rzeczywistego znaczenia.

Jednym z owych temat闚-hase jest kwestia Ostrze瞠nia.

Chodzi o wydarzenie zapowiedziane w objawieniach Matki Bo瞠j w Garabandal, do kt鏎ego odwo逝j si tak瞠 or璠zia Prawdziwe 砰cie w Bogu. W autentycznych or璠ziach wspomina si o tym nie po to, by karmi ludzk 蕨dz sensacji, lecz tylko o tyle, o ile b璠zie w przysz這ci stanowi這 potwierdzenie prawdziwoci tych Bo篡ch or璠zi, kt鏎ych istota le篡 gdzie indziej, mianowicie w wezwaniu do nawr鏂enia i 篡cia w wi皻oci. Jednak瞠 w przes豉niach Marii Bo瞠 Mi這sierdzie uros這 ono do rangi najwa積iejszego zagadnienia, o kt鏎ym m闚i si nieustannie, od kt鏎ego przekazy te bior swoj nazw (Ostrze瞠nie Powt鏎ne Przyjcie, ang. The Warning Second Coming). Jak瞠 odmienne jest to podejcie od tego, kt鏎e znajdujemy przyk豉dowo w or璠ziach Prawdziwe 砰cie w Bogu, gdzie istot stanowi odnalezienie prawdziwego 篡cia, kt鏎e jest mo磧iwe wy章cznie w 章cznoci z Bogiem!

Kolejny temat, obecny ju w nazwie przekaz闚, to drugie przyjcie Chrystusa. Podczas gdy w or璠ziach Prawdziwe 砰cie w Bogu jest mowa o Powrocie Mi這ci (np. 8.03.88, zeszyt 22), Moim [czyli Jezusa przyp. autora artyku逝] Powrocie (np. 8.03.88, zeszyt 22), Wielkim Powrocie (np. 13.03.88, zeszyt 22), czy nawet o Jego widzialnym przejciu na tej ziemi (ang. My visible passage on this earth, 12.04.95, zeszyt 78), to jednak interpretacja tych zwrot闚 jest symboliczna i zwi頊ana z odnow wiary i mi這ci w Kociele, ze zjednoczeniem Kocio豉 pod przewodnictwem Piotra, z pot篹nym, nowym wylaniem Ducha wi皻ego, kt鏎y dokona wewn皻rznej odnowy w sercach ludu Bo瞠go. Tak czytamy w or璠ziu z 13.03.88 (zeszyt 22):

Ja, Pan, ustanowi Nowe Zielone wi靖ki na samych podstawach Mojej Fundacji. Zjednocz was wszystkich pod Jednym Pasterzem. Zgromadzicie si, stworzenia, a Ja ustanowi Moje Kr鏊estwo. W Moim Domu zapanuje Pok鎩 i Mi這. Odrodzi si Moje stworzenie i stanie si ponownie podobne do niewinnych dzieci bez z這liwoci. To b璠zie Wielki Powr鏒, Odrodzenie, Wo豉nie Pasterza, Nowe Zielone wi靖ki. B璠zie jak na pocz靖ku, kiedy powstawa這 chrzecija雟two niewinne dziecko, bez w豉snych interes闚.

Tymczasem w omawianych rzekomych przekazach Marii Bo瞠 Mi這sierdzie Drugie Przyjcie jest przedstawiane na spos鏏 millenarystyczny, ca趾owicie sprzeczny z nauczaniem katolickim zawartym w Katechizmie Kocio豉 Katolickiego w numerach 675-677, jako przyjcie Nowego Raju na Ziemi, kt鏎e b璠zie polega這 na absurdalnym z filozoficznego i teologicznego punktu widzenia materialnym zlaniu si w jedno Nieba i Ziemi, na cieszeniu si Chwalebnym 砰ciem, kt鏎e was czeka na okres 1000 lat. Bez chor鏏. Bez brak闚 jedzenia. Bez zmartwie (przes豉nie z 14 sierpnia 2011).

W豉nie przeciwko takiemu b喚dnemu rozumieniu Powrotu Chrystusa czy Nowych Niebios i Nowej Ziemi pisa豉 Vassula w wyjanieniach skierowanych do Kongregacji Nauki Wiary (s. 31).

Przyjrzyjmy si teraz niekt鏎ym, wybranym elementom upodabniaj鉍ym przes豉nia Marii Bo瞠 Mi這sierdzie do przekaz闚 Johna Leary.

Przes豉nie z 15 listopada 2010 dotycz鉍e Znaku Bestii i Antychrysta

przedstawia ten znak na spos鏏 materialny, cho bli瞠j nieokrelony, jako co, co osoby, kt鏎e go przyjm, podda pod z貫, hipnotyczne oddzia造wanie Antychrysta. Podobne stwierdzenia znajdziemy u pana Leary z tym, 瞠 w jego przekazach od pewnego momentu jest on ju wyranie identyfikowany z elektronicznym chipem. Takie materialne rozumienie zwrot闚, kt鏎e w Ksi璠ze Apokalipsy w. Jana zosta造 u篡te w sensie symbolicznym, jest bardzo charakterystyczne dla tw鏎czoci wszelkich fa連zywych prorok闚. Zwr鵵my uwag na kontrast, jaki wywo逝je zestawienie tego z interpretacj zawart w autentycznych or璠ziach Do kap豉n闚... spisanych przez ks. St. Gobbi:

To s czasy, w kt鏎ych zwolennicy tego, kt鏎y sprzeciwia si Chrystusowi s znaczeni jego znamieniem na czole i na r璚e. Znami na czole i na r璚e wyra瘸 ca趾owit zale積o tego, kto je nosi. Znak ten wskazuje wroga Chrystusa, czyli antychrysta. Noszenie jego znamienia oznacza ca趾owit przynale積o oznaczonej osoby do zast瘼u tego, kt鏎y sprzeciwia si Chrystusowi i walczy z Jego Boskim i kr鏊ewskim panowaniem. Znami wycini皻e jest na czole i na r璚e. Czo這 oznacza inteligencj, umys, siedzib ludzkiego rozumu. R瘯a oznacza ludzkie dzia豉nie, gdy r瘯ami cz這wiek tworzy i pracuje. Tak wi璚 osoba oznaczona jest znamieniem antychrysta w swoim umyle i w swojej woli. Cz這wiek pozwalaj鉍y si oznaczy znamieniem na czole prowadzony jest do przyj璚ia doktryny neguj鉍ej Boga i odrzucaj鉍ej Jego Prawa, do przyj璚ia ateizmu, kt鏎y w obecnych czasach coraz bardziej si szerzy i upowszechnia. Cz這wiek ten jest wi璚 popychany do pod嘀ania za dzisiejszymi, modnymi ideologiami, aby sta si g這sicielem wszelkich b喚d闚. Ten, kto pozwala si oznaczy znamieniem na r璚e, zmuszany jest do dzia豉nia w spos鏏 autonomiczny i niezale積y od Boga podporz鉅kowuj鉍 sw w豉sn aktywno poszukiwaniu dobra jedynie materialnego i ziemskiego. Od章cza wi璚 sw dzia豉lno od planu Ojca, kt鏎y chce j owieca i podtrzymywa Swoj Bo蕨 Opatrznoci. Cz這wiek ten ucieka w swym dzia豉niu przed mi這ci Syna, kt鏎y z wysi趾u ludzkiego czyni cenny rodek odkupienia i uwi璚enia. Jego aktywno pozbawiona jest mocy Ducha, kt鏎y wsz璠zie dzia豉, by odnowi wewn皻rznie ka盥e stworzenie. Cz這wiek oznaczony piecz璚i na r璚e pracuje jedynie dla siebie, aby zgromadzi dobra materialne. Czyni z pieni鉅za swego boga i staje si ofiar materializmu. Ten, kto jest oznaczony piecz璚i na r璚e, pracuje jedynie dla zaspokojenia w豉snych zmys這wych pragnie. Poszukuje dobrobytu i przyjemnoci, pe軟ego zadowolenia wszystkich swych nami皻noci, zw豉szcza nieczystoci, i staje si ofiar hedonizmu. Ten, kto przyjmuje znami na r璚e, czyni z w豉snego 勉a centrum wszelkiego dzia豉nia. Patrzy na innych jak na przedmioty u篡cia i wyzysku dla w豉snego interesu. Staje si ofiar niepohamowanego egoizmu i braku mi這ci. (410,d-n)

R騜nica jest kolosalna i chyba nie wymaga dodatkowego komentarza.

Kolejne podobie雟two dostrzegamy

w katastroficznym tonie obecnym w przes豉niach Marii.

Jest tam wiele odwo豉 do bie蕨cych wydarze politycznych, ekonomicznych i co jest rzecz charakterystyczn treci te s podawane za pomoc j瞛yka potocznego, czasem wr璚z technicznego, o niskim stylu, czego nie da si powiedzie o autentycznych or璠ziach, gdzie dominuje j瞛yk biblijny, symboliczny, o stylu wysokim. 荑 katastroficzny ton przejawia si w cz瘰tym zwiastowaniu kl瘰k w wymiarze politycznym (zab鎩stwa przyw鏚c闚 narodowych), ekonomicznym (krachy finansowe), czy naturalnym (kl瘰ki 篡wio這we). Przy tym ich nagromadzenie sprawia, 瞠 czytelnik przestaje z czasem zwraca uwag na to, 瞠 nie ka盥a z tych zapowiedzi si spe軟i豉.

Przyk豉dowo przes豉nie z 22 maja 2011 zapowiada這 powodzie na po逝dniu Francji, kt鏎e mia造 wyst雷i latem 2011 roku, oraz wzrost poziomu Morza r鏚ziemnego, kt鏎y mia wywo豉 u wszystkich szok. Te i wiele innych zapowiedzi nie znalaz這 瘸dnego pokrycia w rzeczywistoci. W Ksi璠ze Powt鏎zonego Prawa czytamy: Jeli pomylisz w swym sercu: A w jaki spos鏏 poznam s這wo, kt鏎ego Pan nie m闚i? gdy prorok przepowie co w imieniu Pana, a s這wo jego b璠zie bez skutku i nie spe軟i si, znaczy to, 瞠 tego Pan do niego nie m闚i, lecz w swej pysze powiedzia to sam prorok. Nie b璠ziesz si go obawia (18, 21-22).

Dalsza zbie積o wspomnianych przes豉 polega na wzywaniu do czynienia rozmaitych przygotowa na wyj靖kowy czas, kt鏎y ma nadej. Przygotowania te s rzekomo konieczne do tego, by przetrwa 闚 czas. Szczeg馧owe wyjanienia tego, o jakie wydarzenia mia這by chodzi, r騜ni si w tych przekazach, jednak瞠 og鏊na wymowa pozostaje taka sama. W przes豉niach Johna Leary jest mowa o czasie ciemnoci, w kt鏎ym anio這wie Bo篡 w widzialnej postaci, ale tylko dla wybranych, mieliby ich prowadzi do miejsc schronienia. Do tego czasu nale篡 czyni przygotowania polegaj鉍e m.in. na gromadzeniu po篡wienia.

W przekazach Marii pojawia si wezwanie do szukania sobie miejsc schronienia oraz do uprawiana w豉snych rolin i gromadzenia zapas闚 篡wnociowych oraz nasion (przes豉nia z 20 listopada 2010 oraz z 23 listopada 2010). Takich dziwacznych wezwa nie znajdziemy w 瘸dnych autentycznych or璠ziach prorockich. Natomiast w or璠ziach Prawdziwe 砰ciu w Bogu mamy wyrane ostrze瞠nie przed tego typu zwodzeniem.

W or璠ziu z 20.01.92 (zeszyt 57) Pan m闚i: Vassulo, miej si na bacznoci. Wielu uwa瘸, 瞠 Mnie s造szy i czyni plany, ale one nie s Moje. Uk豉daj plany nie natchnione przeze Mnie. Pami皻aj, zbli蕨 si do ciebie ci, kt鏎zy nie naradzaj si ze Mn. Zachwycaj si proroctwami, kt鏎e nie zosta造 wypowiedziane przeze Mnie. S造sza豉 ju i widzia豉 to wszystko. Og豉szaj miesi鉍 po miesi鉍u to, co ma si zdarzy. Pozw鏊 im si ujawnia, nie b鎩 si. Ja ci os這ni, Moje dziecko.

Wreszcie najbardziej szkodliwa dla katolickiej wiary konsekwencja pod嘀ania za tymi przes豉niami, czyli

doprowadzenie wiernych

do wypowiedzenia pos逝sze雟twa papie穎wi,

do odrzucenia Piotra naszych czas闚. Zastosowana w tym przypadku taktyka jest kalk strategii, kt鏎 pos逝篡 si demon w przekazach Johna Leary. Znajdujemy tu niemal identyczne sformu這wania, w kt鏎ych zmienia si jedynie imi papie瘸, o kt鏎ego chodzi. Mamy wi璚 zapowied tego, 瞠 papie b璠zie musia uchodzi z Watykanu z powodu spisku, jaki zawi頊a si przeciwko niemu, oraz 瞠 ten, kto zajmie miejsce po nim, nie b璠zie pochodzi od Boga (przes豉nie z 1 czerwca 2011 czy z 7 czerwca 2011). Zwolennik闚 Johna Leary nie przekona fakt naturalnej mierci papie瘸 Jana Paw豉 II oraz niespe軟ienia si zapowiedzi o tym, 瞠 b璠zie musia ucieka z Watykanu. Jego nast瘼c Benedykta XVI uznali za fa連zywego proroka. Ta manipulacja znalaz豉 jeszcze bardziej podatny grunt w sercach zwolennik闚 anonimowej prorokini z Europy, zwa篡wszy na wyj靖kowy charakter zako鎍zenia pos逝gi Piotrowej przez Benedykta XVI. Nie przekonuje ich nawet tak oczywisty argument jak to, i ust瘼uj鉍y papie, 瞠gnaj鉍 si z kardyna豉mi, z g鏎y obieca ca趾owite pos逝sze雟two i oddanie temu, kt鏎y zostanie wybrany na jego nast瘼c. Trucizna okaza豉 si zbyt silna i w efekcie spowodowa豉 odrzucenie papie瘸 Franciszka, odrzucenie Piotra naszych czas闚. Jest to jedno z wyranie podanych przez naszego Pana kryteri闚 rozeznawania fa連zywych objawie w or璠ziu z 3.06.88 (zeszyt 25)

C鏎ko, kiedy czytasz o objawieniu, kt鏎e wyra瘸 otwarcie brak jednoci z Moim Kocio貫m, odrzuca Piotra, wypiera si waszej Najwi皻szej Matki, wiedz, 瞠 nie pochodzi ono ode Mnie, Pana, twojego Boga. To pochodzi od Mojego przeciwnika, kt鏎y pojawia si, przybieraj鉍 M鎩 Obraz, dla spe軟ienia swego zamiaru podzielenia was jak tylko to mo磧iwe. Wiedz, 瞠 Ja, Pan, nie chc, by Moje baranki by造 rozproszone. Chc, abycie byli zjednoczeni pod przewodnictwem Piotra wszyscy w jednej owczarni. Pragn, abycie si wszyscy zgromadzili.

W przywo豉nym or璠ziu Chrystus ods豉nia tak瞠 zamiar, jaki przywieca Szatanowi we wzbudzaniu tego rodzaju fa連zywych przes豉. Jest nim d嘀enie do podzielenia wierz鉍ych, zw豉szcza tych, kt鏎zy w pewnym momencie swojego 篡cia poszli za prawdziwym Bo篡m wezwaniem. To w豉nie obserwujemy obecnie w niejednej grupie modlitewnej Prawdziwego 砰cia w Bogu, kt鏎ej cz這nkowie dali si wci鉚n寞 w lektur przes豉 Marii.

Celem przeciwnika

jest r闚nie skompromitowanie autentycznych or璠zi

przez doprowadzenie do absurdu niekt鏎ych istotnych treci b璠鉍ych tematem wsp馧czesnych proroctw, przez odwr鏂enie uwagi od rzeczy najwa積iejszych: od osobistego nawr鏂enia, od d嘀enia do wi皻oci, od dzielenia si zdrowym pokarmem przywracaj鉍ym 篡cie umar造m duchowo, czyli od skutecznej ewangelizacji. Zamiast poznania Pana, kt鏎e daje prawdziwe 篡cie, skupiamy si na poznawaniu tego, co ma si wydarzy, 篡j鉍 w stale podsycanym napi璚iu mi璠zy niezdrow ciekawoci a l瘯iem.

Nie s to wszystkie b喚dy obecne w przes豉niach Marii, kt鏎e wiadcz o ich fa連zywoci. Jest ich znacznie wi璚ej, np. kategoryczne wezwanie do odrzucenia innych prorok闚 (bo jak瞠 inaczej rozwi頊a dostrzegalne sprzecznoci?), pycha widoczna u pod這瘸 przes豉 (w jednym z nich jest mowa o tym, 瞠 doprowadz do nawr鏂enia dw鏂h miliard闚 ludzi!).

Jednak zamiast przeprowadza drobiazgow analiz ka盥ego z nich, lepiej b璠zie pos逝cha tego, co na temat rozeznawania objawie m闚i w or璠ziach nasz Pan. W or璠ziu z 7.08.2002 (zeszyt 106) czytamy:

Vassulo, Pisma m闚i: Rzemielnicy pokoju, kiedy pracuj dla pokoju, siej ziarno, kt鏎ego owocem b璠zie wi皻o. Naucza貫m ci z w豉dz i majestatem, aby ci wznie i uzdolni do wyra瘸nia Moich S堯w tak, jak Ja tego chc. Moje S這wa przynosz pok鎩, mi這 i ufno waszym sercom. Ja prowadz do pojednania przez skruch. Kto czyni spustoszenie w waszych sercach, ten nie pochodzi ode Mnie. Rozumiem przez to, 瞠 ci, kt鏎zy wyg豉szaj proroctwa, w kt鏎ych przepowiadaj jedynie plagi i katastrofy, nie pochodz ode Mnie. Ale ten, kto prorokuje o Moich ostrze瞠niach, o pokoju i skrusze i kt鏎ego s這wa si wype軟iaj ten powinien by uznany za Mojego prawdziwego wys豉nnika. Tak, rzeczywicie, kto prorokuj鉍 zach璚a, pociesza i poprawia spo貫czno, ten, wiedz, jest naprawd pos豉ny przeze Mnie. Ostrzeg貫m was przed tym, bycie nie przyjmowali czyich s堯w i nie dawali wiary komu jedynie dlatego, 瞠 on zapewnia, i posiada s這wa pochodz鉍e ode Mnie nawet jeli dokonuje cud闚 i nadzwyczajnych zjawisk, takich jak wskrzeszenie kogo umar貫go. Dawajcie pos逝ch raczej tym, kt鏎zy nie wzbudzaj spor闚 przeciwstawiaj鉍ych si tajemnicom wiary, gdy 豉ska Ducha wi皻ego, udzielana Moim wybranym, nape軟i radoci tych, kt鏎zy ich pos逝chaj. Ich s這wa unios ich dusze, prowadz鉍 je w pobli瞠 Moich anio堯w i wi皻ych. Ich s這wa kt鏎e s w rzeczywistoci Moimi S這wami przemieni was w Katedry. Moje S這wa maj nie tylko w豉dz i moc, lecz p這n, rozpalaj wasze dusze i owietlaj r闚noczenie waszego ducha. Przede wszystkim Boskie rzeczywistoci, kt鏎e s wam ujawniane przez Moje wybrane dusze, zostan wyra穎ne na bazie Pism i Tradycji i niczego wi璚ej. Sk鉅 b璠ziecie wiedzie, 瞠 to Ja m闚i? Poznacie to po brzmieniu Wiedzy, jak otrzymacie. A ty, kt鏎y by貫 ca趾iem umar造 i le瘸貫 gnij鉍y w dolinie mierci, budz鉍 si, uwiadomisz sobie, Kto podni鏀 ci przez 豉sk.

Natomiast w or璠ziu z 3.03.99 (zeszyt 97) Pan zwraca si do nas w nast瘼uj鉍ych s這wach:

Tuczysz si, pokolenie, wszystkim, co nie jest wi皻e i co jest ohyd w Moich Oczach. S造szysz, 瞠 m闚i si o wys豉nnikach pos豉nych przeze Mnie i okazujesz wdzi璚zno, wznosz鉍 r璚e i kieruj鉍 ku Mnie pochwa造 za to, 瞠 wys豉貫m tych pos豉鎍闚 Najwy窺zego, 瞠by przebywali por鏚 was. Jednak zamiast rozwa瘸 Moje S這wa, trwonisz swoje si造 na gonieniu za sensacj. Ci ludzie s podobni do tych, o kt鏎ych m闚i Pismo: S jak cz這wiek senny, przyt瘼iony snem, kt鏎ego pr鏏ujecie obudzi, kt鏎emu by造 wyjanione r騜ne sprawy, a kt鏎y m闚i: O co chodzi?, kiedy wy ko鎍zycie [m闚i澕. Jego serce jest jak pot逝czony dzban: nie zatrzymuje wiedzy, kt鏎 Ja mu daj, dlatego, jak szalony, gubi si.

To dlatego szatan wzbudzi tak wielu fa連zywych prorok闚, ma逍uj鉍ych Moje pouczenia i Moje Boskie dzia豉nia. Tak wielu spor鏚 was czyta to, co nie pochodzi ode Mnie, lecz od cz這wieka lub jest fa連zywym wytworem demona. Ale Ja wezw wszelkie te dzia豉nia ukryte, dobre lub z貫 przed s鉅. Na samym pocz靖ku wo豉貫m: Przyjdcie wszyscy, kt鏎zy b章kacie si po tej pustyni, i odkryjcie Mnie: Mnie waszego Boga w Tr鎩cy. Widzisz, 瞠 z Mojej strony drzwi nie s zamkni皻e, lecz Moich Wezwa nie bierze si pod uwag ani si ich nie szanuje. Moje cz瘰te wizyty u was przez Moich wybranych, przynosz鉍e do waszych st鏕 M鎩 Hymn Zbawczej Mi這ci dla waszego odnowienia i dla odbudowania Mego chwiej鉍ego si Domu pozostawiono le蕨ce od這giem. Niekt鏎ym z was powiedzia貫m: Teraz pozbawi was Moich wizyt, bo zdajecie si oboj皻ni na Moj prob, 瞠by pomno篡 w waszych d這niach owoce jej trud闚 ewangelizowania. I to w豉nie czyni. To odejcie i pozbawienie jest zreszt konieczne dla waszego wzrostu.

Ko鎍z鉍, chc powr鏂i do kwestii wiarygodnoci Marii osoby otrzymuj鉍ej

rzekome przes豉nia.

Jak wygl鉅a w por闚naniu z autentycznymi rzecznikami Boga? Nikt nie zna to窺amoci Marii, nikt nie jest w stanie powiedzie czegokolwiek na temat jej duchowoci, sposobu 篡cia itd. W豉ciwie za publikacj tych tekst闚 mo瞠 kry si ktokolwiek. Jako rzekomy prorok nie ma 瘸dnego udzia逝 w krzy簑 Chrystusa. Ze wzgl璠u na to ukrycie si za wygodn zas這n anonimowoci, kt鏎 daje internet, jej krzy, przeladowanie s czystym pozorem. Jak瞠 to r騜ne od autentycznego dowiadczenia krzy瘸 Chrystusowego, jakiego dost瘼uj pos豉ni przez Boga do Kocio豉 i wiata Jego wybrani, kt鏎ych B鏬 wr璚z wystawia na to, by zostali przeszyci i ukrzy穎wani razem z ich Mistrzem. To jest w moim przekonaniu kryterium decyduj鉍e.

W or璠ziu danym Vassuli 15.04.1996 (zeszyt 84) Pan m闚i:

W waszych dniach prorocy, kt鏎zy prorokuj fa連zywie rozg豉szaj鉍 wszelkie rodzaje k豉mstw posuwaj si naprz鏚 bez przeszk鏚. Tymczasem przeszkadza si Moim prorokom i ich przeladuje, tych, kt鏎zy przekazuj s這wa pochodz鉍e z Moich Ust, otwarcie g這sz Prawd, Moje Prawo oraz to, jak bardzo wasze pokolenie dopuci這 si odst瘼stwa i post瘼uje drog, kt鏎a doprowadzi je do zatracenia, chyba 瞠 us造sz krzyk nawr鏂enia.

Aleksander Sztramski


Powr鏒 do strony g堯wnej